Нові трюки мобільних операторів: як вони змушують вас платити більше

Поділитись

Антимонопольний комітет перевіряє «Київстар», Vodafone та lifecell через їхні тарифи.
Так, АКУ розслідує факт зміни трьома найбільшими мобільними операторами — «Київстаром», «Vodafone Україна» і «lifecell» — розрахункового періоду в тарифних планах із місяця до чотирьох тижнів (28 днів), пише газета Експрес.
Таким чином, за рік абонентам доведеться оплатити зв’язок 13 разів…
Докладніше — у нашій розмові з експертом з питань телекомунікацій Романом Химичем та експертом із соціальних питань Андрієм Павловським.
«В Україні — одні з найнижчих цін на мобільний зв’язок у  Європі, — каже Роман Химич. — Тож керівництво компаній намагається будь-яким чином підвищувати їх. Вони не хочуть надавати послуги за 2 євро на місяць. Чому оператори приховують фактичне зростання вартості послуг? Бо абоненти в Україні не мають високої платоспроможності, тож можна відштовхнути їх».
— Які ще хитрощі застосовують, окрім зміни тривалості тарифного плану?
А. Павловський: — До прикладу, раніше, якщо людина не сплачувала абонентської плати за місяць, то або втрачала можливість користуватися зв’язком, або з неї стягували оплату за вищими тарифами. Тепер же окремі надавачі послуг у разі несплати місячної абонплати автоматично стягують фіксовану суму за кожен день користування зв’язком. Якщо помножити її на кількість днів у місяці, то виходить істотно більше від стандартної абонплати.
Небезпечні і спливаючі повідомлення на смартфонах із пропозиціями послуг. Якщо випадково клікнути замість кнопки «скасувати» на «ок», потім можна виявити, що з рахунку зникла значна сума грошей.
Деякі оператори, якщо людина раз скористається замовленням послуги в кредит, автоматично її продовжують. І потім виявляється, що телефонуєш уже не в рамках сплаченої за місяць абонплати, а в борг. І за це набігають значні відсотки.
— Яким чином Антимонопольний комітет може покарати операторів за маніпуляції з тарифами?
Р. Химич: — Немає норм, які забороняли б встановлювати будь-який період зняття абонентської плати. Оператори вводили нові правила в різний час. Тож не бачу підстав говорити й про змову. Навряд чи операторів за таке зможуть покарати.
А. Павловський: — Регуляторний орган має втручатися, думати, як захистити споживача, а не монополістів. Причому штрафувати потрібно на величезні гроші — сотні мільйонів гривень (досі суми штрафів коливалися від кількадесяти тисяч гривень до трохи більш як 20 мільйонів. — Авт.). Тоді оператори добре думатимуть, перш ніж хитрувати.

Поділитись