Що чекає на «євробляхи»?

Поділитись

З часу останнього, так званого відтермінування штрафів за прострочений транзит для автовласників з іноземною реєстрацією, до мене щодня звертаються автомобілісти з питаннями: «Чи справді відтермінували? Доки відтермінували? Що саме відтермінували? Що буде далі з цими автомобілями?» І ще чимало інших питань. Отож, відповідаю з посиланням не на чутки чи чиїсь видумки, а на офіційні документи й офіційну інформацію.

  1. За фактом, відтермінування штрафів як такого не відбулося. Всі ми пам’ятаємо законопроект №1030, який передбачав заміну відтермінування абсолютно всіх санкцій з 270 на 360 днів, тобто до 22 листопада. Так-от, з нього після голосування у Верховній Раді не залишилося майже нічого. Під час голосування сказали, що вносять «невеличку» поправку. Щоправда, розшифрувати її або розповісти про неї до голосування і під час самого голосування «забули».
  2. У результаті ми отримали новий закон, у якому до 31 грудня 2019 року скасували лише відповідальність за передачу автомобіля на іноземній реєстрації іншим особам, за що передбачався штраф у розмірі 34 000 гривень. А всі інші санкції, у тому числі й прострочений «транзит» залишили. Тому, якщо ви зараз будете виїжджати на такому авто з України, на вас чекає штраф у розмірі 170 тис. гривень. Виняток — якщо ви перебували на такому авто в Україні дещо менше, ніж місяць. Хоча там штрафи теж чималі. Так, за порушення тимчасового ввезення порушникам загрожують такі штрафи:

при простроченні на термін не більше трьох діб – попередження або 850 грн;
від трьох до 10 діб – 5100 грн;
від 10 до 20 діб – 17 000 грн;
від 20 до 30 діб – 85 000 грн;
понад 30 діб, а також у разі втрати чи розукомплектування автомобіля – 170 000 грн або конфіскація авто.

за прострочення транзитного ввезення доведеться викласти:

на добу – 170 грн;
понад добу і до 10 діб – 3400 грн;
від 10 до 20 діб – 8500 грн;
від 20 до 30 діб – 85 000 грн;
понад 30 діб, а також у разі втрати або розукомплектування автомобіля – 170 000 грн або конфіскація авто.

  1. Зараз багато хто говорить про те, що Прем’єр Олексій Гончарук «під тиском» євробляхерів розпорядився врегулювати ситуацію і відтермінувати до кінця року всі штрафи. Це не зовсім правда. Адже слова, навіть Прем’єр-міністра — не закон, а просто слова поважної людини, яка щодня дає багато обіцянок. На фоні протестів під ВР Гончарук навіть видав постанову з цього приводу. Однак постанова насправді пуста й нічого такого, про що він обіцяв, не передбачає. Крім того, постанова КМУ не може відмінити або скасувати закон ВР…
  2. Що ж буде з євро бляхами після Нового року? Наразі прогнози швидше песимістичні. Оскільки голова профільного комітету, де колись сиділа Ніна Южаніна, Данило Гетьманцев анонсував залишення акцизу й всіх інших податків та зборів під час розмитнення євроблях на тому ж рівні, що й зараз.
    Тобто на рівні, коли ми за розмитнення авто вартістю 1500 доларів маємо заплатити приблизно 3000 тих же американських президентів. Хоча… у ВР є й інші пропозиції. Наприклад, ГС «Доступне авто» запропонувала взагалі скасувати акциз на такі авто. Є і цілком прохідна пропозиція розділити всі авто на ті, що випущені до 2009 року й після, щоб для кожної категорії надати окрему ціну за розмитнення. Наприклад, для старших (до 2009) 500 євро, для новіших — знижені ставки. Наскільки знижені поки не відомо…
  3. На жаль, нині пропозиції з вирішення євробляхового питання надходять від людей, які роками працювали на придушення цього сегменту ринку й автовласників. Один із них — радник голови Митної служби України Олег Назаренко, голова Асоціації автовиробників й автодилерів України, екс-радник Дмитра Святаша, який лобіює в Україні інтереси російського Автоінвестстроя (АІС)…Тому у плані розробки й донесення компромісних варіантів вирішення цього питання непочатий край роботи. Відтак, громадськості, яка у цій темі розбирається, а не просто бажає робити піар, варто включатися й давати адекватні пропозиції…
  4. S. Ну, і, звичайно, це ще один шанс для наших старих і нових нардепів проявити ініціативу і включитися у вирішення давно наболілого і довго відтягуваного питання.

Павло Білецький

Поділитись